Drops_08H
Blås i det!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Magnor er kjent for sine vakre munnblåste glass og er en av våre største og mest trofaste utstillere. De mener at messen er en god arena for å drive handel og å dele kunnskap om kvalitet og godt håndverk. Vi har tatt en prat med salgsdirektøren på Magnor glassverk, Bjørn Gjerde.

Hva er viktig for dere når dere er tilstede på en messe generelt, og på Oslo Design Fair spesielt?
— Å få møte nye og gamle kunder, pressen og publikum er svært viktig for oss. Samtidig er messene et sted hvor vi kan bidra til å øke kunnskapen om produktene våre, designerne og selve håndverket.

Hva er forskjellen på januar- og augustmessen for Magnor?
— Vi lanserer nyheter to ganger i året, henholdsvis i januar og august. Disse nyhetene presenterer vi også på messene. Forskjellen kan være at noen av produktene er tilpasset sommermarkedet og jul/vinter markedet.

Utover dette er messene for Magnor sin del ganske like. Salgsmessig er nok augustmessen noe større fordi fokuset på julehandelen gir økt salg. Alt i alt, så er begge messene like viktige for oss.

Zebra av Camilla Prytz

Hva er kriteriene for at dere skal lykkes?
— Kvalitet før kvantitet! Vi tilbyr god norsk design og produkter av høy kvalitet med vakkert tidsmessig design. Alle våre produkter er håndlaget og munnblåst, et håndverk som er viktig for oss. Med sand og magi skaper vi glass!

Det er også viktig for oss å imøtekomme kundenes behov. Vi er fleksible og yter god service,  noe vi tror kundene setter pris på. Vi vil også påpeke at ingen kunder er for små. Vi tilpasser ordren til det innkjøper føler er riktig, uten at vi krever minsteantall eller minstesum for første ordre.

Hvor viktig er messen som møteplass for dere?
— Oslo Design Fair er en våre største møteplasser for nye kunder. Her treffer vi mange som ikke kjenner til Magnors showroom eller som ikke har handlet med oss tidligere. Mange eksisterende kunder, så vel som nye kunder kan møte oss for å lære mer om våre produkter, nyheter og design.

Vårt dyktige salgsteam er klare for å ta imot bestillinger, presentere produkter og historiene bak hvert design. Kundene får også møte designerne våre, noen som kan gi butikkene nyttig informasjon om produktene som de igjen kan fortelle til sine kunder.

Magnor har også et showroom der dere viser frem produktene deres, og likevel ønsker dere å vise dem på Oslo Design Fair. Kan du si noe om hva dere får tilbake ved å vise produktene deres på messen?
— I dag er Oslo Design Fair en av våre største arenaer for å møte nye kunder og promotere Magnor. Vi merker oss en endring blant kundene våre der flere møter oss på messene fremfor på vårt eget showroom. Fordelen er at kundene som kommer på Oslo Design Fair kan få utrettet veldig mye på ett sted, noe som kan gi dem effektive handelsdager med møter og innkjøp under samme tak.

Er det noe dere savner på messen?
— Oslo Design Fair har utviklet seg til å bli en veldig flott arena for Magnor. Vi tror det er et marked for Magnor også utenfor Norge, og det hadde vært spennende om det var økt fokus på å markedsføre messen mot utlandet.

Drops av Kristine Bjaadal